عایق فوم اسپری بهتر است یا پشم سنگ؟
4.5/5 - (6 امتیاز)

مقایسه عایق فوم اسپری با پشم سنگ

بررسی مقایسه عایق فوم اسپری با پشم سنگ این نتیجه را به ما میدهد که عایق پشم سنگ از نظر هزینه ، نصب ، عایق بندی حرارتی ، کمک به محیظ زیست عملکرد بهتری نسبت به عایق فوم اسپری دارد. ولی این دو نوع عایق پرکاربرد هر کدام ویژگی ها و مزیت های خاص خود را دارندولی با مقایسه عایق فوم اسپری با پشم سنگ درمیابید که کدام نوع برای استفاده بهتر است تا انتخای مقاله با ما همراه باشید تا ویژگی هر کدام را بررسی کنیم :

عایق صوتی ، عایق حرارتی ،ضد رطوبت از عایق بندی ساختمان هستند که هر کدام با هدف مشخصی انجام میشوند که باید بررسی کنیم هر کدام چه نوع عایقی باید داشته باشند به همین علت ابتدا به بررسی هر کدام میپردازیم و مزیت و معایب هر کدام را بررسی خواهیم کرد .

عایق فوم اسپری چیست؟مقایسه عایق فوم اسپری با پشم سنگ

عایق فوم اسپری چیست؟

همانطور که گفتیم برای مقایسه عایق فوم اسپری با پشم سنگ ابتدا هر کدام را شناخته و مزایا را دریابیم و بعد آن ها را مقایسه کنیم. یکی از پرکاربرد ترین عایق صوتی و عایق حرارتی عایق فوم اسپری است که با سطوح مختلف قابل اجراست.از آنجایی که ترکیب شیمیایی متفاوتی دارد میتواند کیفیت . کارایی آن را تحت تاثیر قرار دهد. به طور مثال فوم اسپری سلول باز و بسته دو نوع عایق فوم اسپری هستند که به خاطر ترکیبات شیمیایی که دارند کاربرد های متفاوتی دارند.

ساختار عایق فوم اسپری بر اثر واکنش شیمیایی ایزوسیانات و یک گروه الکل  اشت که اصطلاحا از نوع پلی اورتان می باشد بر اثر واکنش ذکر شده یک ماده جامد تولید میشود که همان فوم اسپری است و درصد های مختلف مواد اولیه باعث تغییر انعطاف و سفتی فوم حاصل میشود.

عایق فوم اسپری سلول باز و سلول بسته

همانطور که در بالا گفتیم مواد اولیه برای ساخت فوم اسپری یکسان است و این میزان هر کدام است که میتواند و این باعث میشود کارایی متفاوتی داشته باشد.

فوم اسپری سلول باز

یکی از مهم ترین مزایای فوم اسپری سلول بار کیفیت عالی عایق است و این کیفیت از اینجا نشات میگرید که ساخت این فوم اسپری به گونه ای است که انعطاف بالایی دارد و قدرت انبساط بالایی دارد و بر خلاف عایق های سفتی که پس از نصب به حالت ثابت در می آیند، مناسب تر عمل می کند و باعث میشود حباب های هوا در داخل عایق وجود داشته باشند و این گونه است که کیفیت عملکرد فوم اسپری سلول باز عالی است.

عدم نفوذ آب در عایق فوم اسپری یکی دیگر از مزایای آن است. این ویژگی باعث می شود تا در مواقعی که آب روی سقف نشت می کند، عایق فومی آب را هدایت میکند امااا در اثر حرکت آب نیز هیچ گونه قارچ و کپکی رشد نخواهد کرد.

عایق فوم اسپری سلول بسته

عایق فوم اسپری سلول بسته نسبت به عایق فوم اسپری سلول باز، انبساط کمتری دارد از این رو استفاده از این نوع فوم اسپری برای فضاهای کوچک مناسب تر خواهد بود. انبساط کمتر یعنی سلول ها به هم نزدیک تر است و تراکم آن بالا است و اینگونه در عایق بندی صوتی به خوبی عایق فوم اسپری سلول باز نیست. عایق فوم اسپری سلول بسته اجازه نمی دهد تا آب از آن عبور کند. بنابراین، قدرت عایق بندی رطوبتی این نوع عایق بسیار بالا بوده و برای مناطق مرطوب گزینه بسیار مناسبی محسوب می گردد. دوام عایق فوم اسپری سلول بسته بسیار بالا است و این موضوع منجر به قیمت بالای این نوع عایق گردیده است.

نصب عایق فوم اسپری با استفاده از ابزار مخصوص و توسط افراد متخصص انجام میشود چرا که نحوه ی نصب آن در کارایی آن تاثیر گذار است پس بهتر است در عملیات نصب بیشترین دقت را بکار بگیریم.

پشم سنگ چیست ؟ مقایسه عایق فوم اسپری با پشم سنگ

پشم سنگ چیست؟

دنیای صنعتی این روزها بر اساس مصرف بهینه انرژی و کاهش آلاینده های زیست محیطی است که در این راستا محصولات صنعتی زیادی برای پیشگیری از آلودگی صوتی، آلودگی هوا، آلودگی طبیعت و مانند آن ها تولید شده اند. در این میان عایق های حرارتی و صوتی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. پشم سنگ یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین عایق های حرارتی و صوتی است که در صنعت کاربرد فراوانی دارد.

محصول پیشنهادی : پشم سنگ تخته ای

فوم اسپری بهتر است یا پشم سنگ ؟

فوم اسپری و پشم سنگ دو نوع عایق کاربردی می باشد که در برخی موارد با هم تفاوت هایی دارند در زیر به مقایسه ی این دو عایق از نظر کاربرد و ساختار پرداخته ایم :

مقایسه عایق فوم اسپری با پشم سنگ ؛ محل های مورد استفاده

عایق فوم اسپری برای کف و سقف ساختمان گزینه مناسبی است که میتوان برای عایق بندی سقف هایی با شیب کم و کف اتاق شیروانی نیز استفاده نمود. عایق بندی کف و سقف و عایق بندی دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان از کاربردهای عایق پشم سنگ است. پس برای مقایسه عایق فوم اسپری با پشم سنگ به این مورد میتوان اشاره کرد که انواع مختلفی دارد که میتوان برای سطوح مختلفی پوشش داد و همچنین برای سطوح مختلف دگیر از پشم سنگ فله ای نیز میتوان استفاده کرد.

مقایسه عایق فوم اسپری با پشم سنگ ؛ ایجاد لایه هوا

عایق فوم اسپری سلول باز و عایق فوم اسپری سلول بسته یک لایه مانع هوا ایجاد می کنند و از نظر ته نشین شدن، افتادگی و یا فشرده شدن مقاوم هستند. عایق پشم سنگ نیز ساختاری مقاوم است. به طوری که این نوع عایق در اثر اعمال فشار دچار فشردگی و یا آسیب نخواهد شد. به این ترتیب، با توجه به معدنی بودن و قابل بازیافت بودن پشم سنگ، به نظر می رسد استفاده از عایق پشم سنگ بهتر باشد.

مقایسه عایق فوم اسپری با پشم سنگ ؛ ماندگاری فوم اسپری و پشم سنگ

ماندگاری هر دو عایق بالاست. این دو در برابر رطوبت مقاوم بوده و دچار قارچ یا کپک نمی شوند. همچنبن باید به این نکته دقت کرد که ماندگاری عایق به نحوه نصب آن ها نیز بستگی دارد.

مقایسه عایق فوم اسپری با پشم سنگ ؛ مقاومت در برابر تغییرات دمایی آب و هوا

عایق فوم اسپری به عنوان یک درزگیر، کارایی بسیار بالایی دارد.اما با توجه به ساختار آن برای مناطق گرم بیشتر توصه میشود و بهتر است در مناظق سرد از این نوع عایق استفاده نشود ولی عایق پشم سنگ برای همه دماها و مناطق کاربرد دارد همچنبن  برای عایق بندی ساختمان در برابر آتش سوزی نیز تاثیرات بسزایی دارد.

مقایسه عایق فوم اسپری با پشم سنگ ؛ هزینه عایق فوم اسپری و پشم سنگ

قیمت عایق فوم اسپری و پشم سنگ بر اساس ابعاد آن ها مشخص می شود. با توجه به طبیعی بودن مواد اولیه پشم سنگ و میزان آن در کشور، قیمت عایق پشم سنگ نسبت به کارایی آن بسیار باصرفه خواهد بود. برای اطلاع از قیمت انواع عایق می توانید با کارشناسان شرکت پشم سنگ شرکت فراز عایق زرین در ارتباط باشید.

مقایسه عایق فوم اسپری با پشم سنگ ؛ نحوه نصب عایق

یکی از فاکتور های مهم برای انتخاب بهترین روش عایق بندی نصب آنهاست. برای نصب عایق فوم اسپری حتما از یک نیروی متخصص استفاده کنید. زیرا باتوجه به ترکیبات آن نیازمند تجهیزات است و همچنین همانطور که در بالا گفتیم نصب آن ها بر کیفیت کارایی تاثیر گذار است. نصب پشم سنگ از نصب عایق فوم اسپری آسان تر است از طرفی پشم سنگ،اثر مخربی برای سلامت افراد ندارد. مزیت های دیگری که پسم سنگ دارد این است که در جاهایی که از  عایق پشم سنگ پتویی، لحافی و یا پشم سنگ تخته ای نمیتوان استفاده کرد، می توان به کمک عایق پشم سنگ فله ای عایق بندی کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید