پشم سنگ لوله
5/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره و خرید انواع عایق با کارشناسان ما تماس بگیرید.

09137641952

 

عایق پشم سنگ لوله‌ ای پشم سنگ جهت عایق صوتی یا حرارتی لوله ها کاربرد دارد و در بین انواع عایق‌های لوله‌ای، عایق پشم سنگ لوله ای بهترین و مناسب ترین عایق می باشد. به آن پشم سنگ پیش ساخته نیز گفته می شود و می توان از آن ها در لوله‌های با قطرهای مختلف استفاده کرد.

پشم سنگ لوله‌ای از ماده‌ای بنام بازالت که سنگی است که از مذاب آتشفشان کوه‌ها بوجود می آید، تشکیل می شود. به این صورت که وقتی بعد از فوران آتشفشان، مواد مذاب (ماگما) بعد از رسیدن به کف زمین سرد می‌شود و به سنگ تبدیل می شود که این سنگ بعد از طی فرایندهایی در کوره کارخانه های تولید کننده پشم سنگ به الیاف تبدیل می شود.

دلیل استفاده از این الیاف، مقاومت بالا در برابر حرارت می باشد. عایق پشم سنگ لوله ای برای محفاظت از گرمای لوله های آب داغ در فصل زمستان و جلوگیری از گرم شدن لوله های آب سرد در دستگاه های خنک کننده در فصل گرم استفاده می شود و باعث می شود هزینه های انرژی بسیار کاهش میابد.

عایق پشم سنگ لوله ای برای این که فرم استوانه ای بگیرد، مقداری رزین به آن اضافه می کنند و در دانسیته های ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلوگرم بر متر مکعب و با ضخامت و قطر های متفاوت و در کوره های مخصوصی با درجه حرارتی مشخص تولید می گردد. در این مرحله ماستیک مخصوص درزبندی عایق های نصب شده به طور کامل انجام می شود و مرحله آخر آن نصب ورق پوششی گالوانیزه یا آلومینیومی می باشد تا شرایطی مانند گرما و رطوبت به آن نفوذ نکند.

در مجموعه فراز عایق زرین انواع پشم سنگ همچون لحافی ، پتویی ، تخته ای و…. عرضه می شود.

انواع عایق لوله ای

انواع پشم سنگ لوله ای

عایق لوله ای به صورت معمولی (بدون پوشش)، پوشش کاغذ کرافت و یا پوشش آلومینیومی تولید میشود. انواع روکش دار و بدون روکش همچنین انواع شکاف دار و بی شکاف این عایق لوله ای طبق نیاز مشتری تولید می شود.

روش نصب عایق های لوله ای

در مرحله آخر تولید، یک طرف عایق لوله ای در راستای طول به طور کامل شکاف داده می شود که با استفاده از این شکاف می توان عایق را از محل شکاف باز کرده و بر روی لوله قرار داد. مرحله بعدی ثابت کردن و بستن این عایق در محل خود می باشد که با سیم های آهنی با فواصل معین بر روی عایق بسته می شود.

مکان های مورد استفاده عایق لوله ای

کاربردی پشم سنگ لوله ای عمدتا در صنایع صنعتی، کشتی سازی، نفت و گاز می باشد. هر کدام از انواع عایق لوله ای پشم و سنگ در صنعت خاصی برای عایق کاری لوله کاربرد دارد و بسته به مکان های مختلف استفاده باید از عایق پشم سنگ لوله ای مناسب آن مکان استفاده کرد، برای مثال برای عایق کاری لوله ها در فضاهای باز باید از پشم سنگ لوله ای با روکش آلومینیومی استفاده کرد تا از نفود آب به داخل عایق جلوگیری کرد.

همچنین روکش آلومینیومی تابش آفتاب را منعکس می کند و هدر رفت ناشی از آن را به حداقل می رساند. برای موارد مورد استفاده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در لوله های حاوی سیالات گرم، سرد و بخار آب
  • سیستم های حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع
  • تاسیسات صنعتی و خانگی
  • صنایع نفت- گاز و پتروشیمی
  • صنایع غذایی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید