مزیت های عایق کاری
5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره و خرید انواع عایق با کارشناسان ما تماس بگیرید.

09137641952

عایق‌ کاری در ساختمان به طور کلی به دلایل زیر اهمیت زیادی دارد:

  • کم کردن اتلاف انرژی و حرارت
  • افزایش دوام سازه
  • ایجاد آسایش گرمایشی و سرمایشی
  • کاهش آلودگی صوتی
  • حفاظت در برابر آتش‌ سوزی

چه بخش‌هایی از خانه باید عایق کاری گردند؟

عایق کاری هر قسمت از خانه موجب می‌ گردد که مصرف انرژی به میزان قابل توجهی در ساختمان ها کمتر شود. اما قسمت هایی از ساختمان ها وجود دارند که عایق کاری آنها بسیار لازم است.

  • سقف ساختمان ‌ها: سقف ساختمان‌ یکی از مهم‌ترین مکان هایی است که باید عایق کاری شود. عایق کردن سقف 35 تا 45 درصد مصرف انرژی را کاهش می دهد.
  • دیوارهای خارجی: عایق کردن دیوارها از نفوذ گرما و سرما از خارج ساختمان به درون آن جلوگیری می کند. عایق کاری دیوارها مصرف انرژی را تا 15 درصد کاهش می دهد.
  • کف ساختمان‌ها: عایق کردن کف ساختمان‌ها با مواد مناسب، نفوذ سرما به داخل ساختمان‌ها را در روزهای سرد تا 5 درصد کاهش می دهد.
  • لوله ‌های آب گرم: عایق کردن لوله‌های آب گرم یکی از موارد مهم در زمان ساخت ساختمان‌ها است. این کار را می‌توان با استفاده از عایق‌های مخصوصی که برای لوله‌ها ساخته شده است انجام داد.

عایق پشم سنگ چیست؟

مزایای عایق کاری

عایق پشم سنگ یا Rock Wool یکی از انواع عایق‌های معدنی می باشد. ماده اصلی تشکیل دهنده این نوع عایق، سنگ بازالت است که در دسته سنگ ‌های آذرین قرار داده می شود.

از عایق پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی، عایق صوتی و عایق رطوبتی استفاده می‌ گردد. خواص پشم سنگ باعث شده است که این عایق در صنایع مختلف پالایشگاهی، نیروگاهی، پتروشیمی، صنایع غذایی، ساختمان و تاسیسات و … کاربرد فراوانی داشته باشد.

مزایای عایق پشم سنگ

بازده حرارتی بالای آن، باعث کاهش هزینه های انرژی برای گرمایش و خنک کننده در ساختمان های مسکونی است.

پشم سنگ با توجه به مواد نوآورانه خود امواج صوتی و زمان ارتعاش را کاهش می دهد، بنابراین عایق صوتی است.

پشم سنگ به دلیل اینکه با سنگ مقاوم در برابر آتش ساخته می شود، قابلیت محافظت در برابر آتش را دارد.

این محصول منافذی دارد که اجازه می دهد رطوبت از ساخت و ساز فرار کند. این باعث کاهش رشد باکتری ها در داخل ساختمان می شود.

به دلیل دوام بالا نیازی به نگهداری و افزایش هزینه برای آن در طول زمان نیست.

حداقل تاثیرات ضد زیست محیطی را دارد، زیرا باعث کاهش رد پای کربن به علت منشاء طبیعی آن و طبقه بندی های خطرناک است که حداقل کربن مجاز را ارائه می دهند.

مزایای پشم سنگ نسبت به عایق های صوتی و حرارتی دیگر چیست؟

برترین مزیت پشم سنگ نسبت به عایق های حرارتی و صوتی دیگر مقاومت بالایی آن در برابر آتش و ضد حریق بودن این عایق صوتی حرارتی است. همچنین همزمان عایق حرارتی و عایق صوتی می باشد. دمای کارکرد بالایی دارد.

هدایت الکتریکی پشم سنگ صفر می باشد و کاملا نارسانا است. می توان این عایق صوتی حرارتی را در ابعاد و چگالی های مختلف تهیه کرد که نصب آسانی دارد و به راحتی برش داده می شود.

آزبست و مواد سمی خطرناک دیگر ندارد و  محیط مناسبی برای رشد قارچ ها، باکتری ها و حشرات موذی نیست، و بر خلاف بعضی از عایق های دیگر به پوست آسیب نمی رساند. علاوه بر تمام این مزیت ها ارزان قیمت است.

 

بیشتر بخوانید:

عایق پشم سنگ پتویی

عایق پشم سنگ لحافی

عایق پشم سنگ لوله ای

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید