5/5 - (14 امتیاز)

جهت مشاوره و خرید انواع عایق با کارشناسان ما تماس بگیرید.

09137641952

عایق تخته ای و عایق کاری دیوار چیست؟

محبوب ترین عایق در ساختمان سازی عایق تخته ای است. تولید عایق به این صورت است که ابتدا الیاف تولید شده را با استفاده از پاشش رزین بهم وصل می کنند. سپس الیاف  بهم متصل شده را در دستگاه مخصوص قرار می دهند. این کار برای تحت فشار قرار گرفتن الیاف انجام می شود. هم چنین این عمل باعث می شود الیاف به صورت تخت شکل بگیرند و سطوح یکسان داشته باشند. ضخامت عایق به وسیله ی برنامه ای که به دستگاه داده شده است تعیین می گردد. این عایق در دو مدل سخت و نیمه سخت تولید می شود. از عایق تخته ای برای دیوار ها استفاده می شود.

مکان های نصب عایق تخته ای

عایق های تخته ای بر روی سطوح صاف نصب می شوند، در سطوح شیبدار با شیب ملایم از عایق تخته ای با دانسیته پایین استفاده میشود. پس از نصب پوششی بر روی عایق قرار داده می شود.

بعضی از مکان هایی که از عایق تخته ای و عایق کاری دیوار استفاده می شود به شرح زیر می باشد:

  • ساختمان ها: در عایق کاری کف، دیوارها و سقف بکار می رود
  •  صنایع مانند پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاهها
  • مراکز تهیه بخار
  • فرودگاه ها و متروها
  • کشتی ها و هواپیماها
  • استودیوهای صدابرداری، سینماها، سالن های کنفرانس
  • به عنوان هسته صدا گیر در ساندویج پانل ها
  •  سیستم های تهویه هوا

کاربرد عایق تخته ای در عایق کاری

  1.  عایق تخته ای در عایقکاری دیوارهای خارجی
  2. عایق تخته ای در عایق کاری دیوارهای داخلی
  3. ساندویچ پانل با هسته عایق تخته ای پشم سنگ

عایق تخته ای و عایق کاری دیوار در دیوارهای خارجی

از عایق تخته ای به دو روش بدون سازه و با سازه نصب می شوند. در حالت بدون سازه عایق تخته ای به وسیله ی خمیری مخصوص مستقیما به دیوار چسبانده می شود. مزایای این روش سهولت و سرعت بالا در نصب، قابلیت رنگ کردن و فضای مناسب برای عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی می باشد.
عایق تخته ای بکار رفته می تواند از نوع تخته ای دو طرف آلومینیومی، یک طرف آلومینیوم و یک طرف فوم و یا در هر دو طرف فوم باشد. کاغذ آلومینیوم و یا فوم مانع از نفوذ رطوبت به درون ساختار عایق می شود. روی کاغذ آلومینیوم و یا فوم را می توان با بکاربردن توری چشمه دار، گچ کاری کرد.

عایق تخته ای و عایق کاری دیوار در دیوارهای داخلی

دیوارهای داخلی به صورت سازه های جداکنند محیط داخلی اجرا می شوند. این دیوارها دارای سازه های فولادی می باشند که عایق تخته ای بر روی آن ها پیچ می شود. فضاهای خالی دیوارها با استفاده از عایق پشم سنگ پوشانده می شوند و این دسترسی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی را نیز فراهم می کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید