به این مطلب امتیاز بدهید

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم یکی از پرکاربردترین محصولات در صنعت عایق کاری بوده و بخش عظیمی از این بازار را در اختیار دارد.ورق های آلومینیوم به دو صورت رول و شیت(برگ شده) در بازار موجود است. در حالت کلاف (رول فرم) می توان ابعاد طولی دلخواه را سفارش داد. همچنین در این حالت می توان فرمینگ های شادولاین ،کرکره، ذوزنقه ، دامپا و … را نیز از ورق آلومینیوم تولید کرد.

خصوصیات کلی ورقه های آلومینیوم

  • قابلیت انعطاف پذیری بالا که به آسانی خم می شود و قابل شکل پذیری هستند.
  • دارای وزنی سبک و قیمتی مناسب
  • دارای ظاهری براق، تمیز، زیبا و یکدست
  • مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خردگی و اکسیداسیون

انواع ورقه های آلومینیوم

  • ورق آلومینیوم صاف بدون روکش
  • ورق آلومینیوم صاف با روکش پلی کرافت
  • ورق آلومینیوم گام دار(گام 5،گام 32) بدون روکش
  • ورق آلومینیوم گام دار(گام 5،گام 32) با روکش پلی کرافت

محصـولات پوشـش محافظ آلومينيومي ازآلياژهاي1100، 1200، 3003، 3105 و 1050 ساخته شده اند.ايـن آلـياژ هـا بـه ايـن خاطر انتخاب شده اند كه مقاومت بالايي در مقابل خوردگي داشته و در مقابل فرسـايش در اثـر هـوا مقـاوم تـر هسـتند. انـواع سختيH14  تا H19 مجموعا خواص خوبي به لحاظ مكانيكي ازخود نشان مي دهند.

اين محصولات قابليت كار در شرايط جوي متفاوت را داشته و محافظ عايق ها در هر شرايط جوي است. ضخامت رول هاي آلومينيومي در محدوده 0.2 تا 1 میلیمتر قرار مي گيرد.

لایه رطوبت گیر:

لايـه رطوبت گير پلي كرافت:  اين لايه پلي كرافتي شامل يك لايه از فيلم پلي اتيلن با يك لايه محافظ ازكاغذكـرافت مي باشـد ايـن لايـه محـافظ طي فرآيند لامينيت بطور پيوسته در سر تا سر پشت ورقه هاي آلومينيومي چسـبيده و كـل عرض آنرا مي پوشاند لايه رطوبت گير به منظور محافظت ازخوردگي ناشي ازميعان بخارات بـين پوشـش آلومينيومي و عايق و نيز به منظور جلوگيري از ايجاد خوردگي شيميايي و تشكيل پيل گالوانيكي استفاده مي شود.

تسمه عایق کاری

تسمه استیل و آلومینیوم که برای نگهداری عایق ها و ورق های آلومینیوم استفاده می گردد. و همچنین در برابر اسید، رطوبت مقاوم می باشد.   مشخصات فنی مشخصات عرض(mm) 25-19-16-13 ضخامت(mm) 1 تا 4/0 بسته بندی(kg) 25-15

تسمه استیل و آلومینیوم که برای نگهداری عایق ها و ورق های آلومینیوم استفاده می گردد. و همچنین در برابر اسید، رطوبت مقاوم می باشد.

بست  عایق کاری

بست های فلزی، جهت اجرای تسمه کشی و محکم کردن آن در انجام عملیات عایق کاری مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به ابعاد تسمه، بست های فلزی از جنس استنلس استیل و گالوانیزه با عرض های ۱۳، ۱۶، ۱۹ و ۲۵ میلی‌ متر و ضخامت ۰.۴ تا ۱ میلی‌ متر قابل تولید و عرضه می باشند.

بست

سیم

  ماستیک عایق کاری

ماستیک محصولی است که از آن برای آب بندی استفاده می ‌شود. یکی از ویژگی ‌های مهم و مثبت ماستیک‌ ها این است که پس از کیورینگ نیز حالت انعطاف پذیر خود را حفظ می‌ کند. همچنین ماستیک بر روی سطوحی از جنس دیگر نیز قابل استفاده است. بر روی سطوحی از چوب، آلومینیوم، شیشه و سنگ مرمر نیز می ‌توان از ماستیک استفاده کرد. برخی پیمان‌ کاران از ماستیک به عنوان نوعی اتصال دهنده استفاده می‌ کنند.

تسمه

بست

پیچ استیل عایق کاری

به منظور سهولت در اجرا و افزایش کیفیت جکت های فلزی پیچ خودکار استنلس استیل بهترین انتخاب بوده و باعث بهبود کیفیت اجرای جکت آلومینیومی می شود. برای بهبود عملکرد پیچ، استفاده از واشر فلزی به همراه واشر نئوپرن ضروری است. ابعاد پیچ های خودکار از ۳.۶ تا ۹.۳ میلیمتر و طول آنها از ۹ تا تا ۲۵ میلی‌ متر متغیر است. هم چنین جنس و آلیاژ پیچ ها، فولاد ضد زنگ با گرید های ۳۰۴ و ۳۱۶ می باشد. رایج ترین سایز پیچ عایق کاری، سایز ۴/۸۱۳ می باشد.

چفت و بست عایق کاری

این چفت ها از جنس فولاد ضد زنگ با لبه های گرد می باشند و نسبت به گیره های معمولی قدرت بیشتری دارند. این چفت و بست ها به طور گسترده در موارد مختلف همچون تجهیزات کارخانه زباله، استحکامات عایق بندی نیروگاه ها، لوله های پتروشیمی، ساخت ماشین آلات، تجهیزات دریایی و … استفاده می شوند.

سیم عایق کاری

سیم مفتول با متریال فولادی گالوانیزه و فولاد ضد زنگ با گرید ۳۰۴ برای اجرا و بستن انواع عایق ها، مورد استفاده قرار می گیرند. گفتنی است در میان انواع تولید شده، سیم مفتول های با ضخامت ۰.۷ تا ۱.۶ میلی‌ متر که بیش ترین کاربرد را دارند.

ماستیک

کاربرد

پوشش درزها و سطوح فلزی صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی

پوشش ضد بخار و ضد رطوبت  لوله ها ، فوم ها و اتصالات لوله ها و تاسیسات فلزی

آبندی انواع درزها و ترک های سرد خانه ها و کابین ها و تانکها

پوشش لوله های بتنی و پلی اتیلنی صنعت آب و فاضلاب

 مزایا :

مقاوم در برابر رطوبت ، مواد نفتی ، اسیدهای رقیق و گازهای شیمیایی

مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی و اشعه UV   خورشید

قابلیت انعطاف پذیری و چسبندگی عالی به سطوح مختلف و فومها

امکان استفاده در سطوح افقی ، شیب دار و عمودی

بهداشتی ، فاقد خطرات شیمیایی و دوستدار محیط زیست

طریقه کاربرد :

سطح زیرکار باید کاملا” خشک ، تمیز و عاری از هرگونه گرد وغبار و مواد چربی و نفتی بوده و

هرگونه  مواد اضافه یا خارجی چسبیده به سطح یا قطعات سست آن جدا شود .

جهت شستشوی مواد چربی و قطعات سست چسبیده به سطح می توان از یک واترجت با فشار آب