انواع پشم سنگ
5/5 - (6 امتیاز)

جهت خرید و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

09137641952

 

انواع پشم سنگ در شرکت فراز عایق زرین

عایق پشم سنگ خام

پشم سنگ خام یکی از انواع تولیدات پشم سنگ است که به دلیل ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین در دانسیته مناسب، یک عایق حرارتی بسیار مناسبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ گرما است.

پشم سنگ خام

 مشاهده توضیحات کامل پشم سنگ خام

عایق پشم سنگ پتویی

عایق پشم سنگ پتویی جز محصولات تولیدی شرکت فراز عایق زرین می باشد. این محصول از الیاف خام تولید شده پشم سنگ و متناسب با ضخامت و چگالی مورد نظر به شکل چند لایه و متراکم بدون اضافه کردن رزین و روغن با سیم نسوز به توری گالوانیزه گرم ضد زنگ با چشمه ۳/۴ یا ۱ دوخته و مطابق با استاندارد ASTM C 592 تولید می شود. همچنین این عایق ها به صورت یک طرف توری (BWM1) و دو طرف توری گالوانیزه (BWM2) قابل تولید هستند.

عایق پشم سنگ پتویی

مشاهده توضیحات کامل پشم سنگ پتویی

عایق پشم سنگ لحافی

عایق پشم سنگ لحافی یکی دیگر از محصولات تولیدی شرکت ما است. بدون روکش و با روکش فویل آلومینیوم و روکش کاغذ کرافت تولید می گردد. از کاربردهای این نوع پشم سنگ می توان به: عایق در پوشش سقف سوله ها، پوشش سقف های کاذب، کانال های گردش هوا، واحدهای تولید آبگرمکن، لوله های سیستم های سرمایشی و گرمایشی منازل و غیره اشاره کرد.

عایق پشم سنگ لحافی

مشاهده توضیحات کامل پشم سنگ لحافی

عایق پشم سنگ تخته ای

عایق پشم سنگ تخته ای نیز جز محصولات تولیدی شرکت فراز عایق است. کاربرد این عایق پشم سنگ در ساختمان سازی، کشتی سازی، سالن های کنفرانس، استودیوها، پالایشگاه ها، صنایع پتروشیمی ، نیروگاه ها، فرودگاه ها، متروها، تولید ساندویچ پانل و … می باشد.

عایق پشم سنگ تخته ای

مشاهده توضیحات کامل پشم سنگ تخته ای

عایق پشم سنگ لوله ای

عایق لوله ای به صورت منحصر به فرد و برای اولین بار در ایران به صورت تمام اتوماتیک و غیردستی تولید می گردد، به شکلی که در طول لوله دانسیته، ضخامت و سطح داخلی آن یکنواخت است. عایق پشم سنگ لوله ای بدون روکش، با روکش آلومینیوم و کرافت تولید می شود.

عایق پشم سنگ لوله ای

مشاهده توضیحات کامل پشم سنگ لوله ای

مزایای پشم سنگ چیست؟

ایستایی استثنایی در برابر آتش

پشم سنگ آتش نمی گیرد، مشتعل نمی شود و در نتیجه به عنوان نوعی حفاظ در برابر آتش معروف شده است. سازه های فلزی ساختمان ها هنگام بروز حریق، مقاومت مکانیکی خود را از دست می دهند و بر اثر نرم شدن تغییر شکل داده که این پدیده باعث فروریختن کل سازه می گردد.

برای اینکه از این مورد جلوگیری شود نیاز است که سازه های فلزی و به خصوص ستون های ساختمان ها با روش های مناسب توسط پشم سنگ عایق کاری گردند و به این صورت، در صورتی که تداوم حریق حتی تا ده ساعت طول بکشد، هیچ مشکلی برای سازه های ساختمان به وجود نمی آید.

در بعضی از کشور ها، شرکت های بیمه به دلیل این خاصیت ، برای ساختمان هایی که به این شکل عایق کاری شده هستند، تخفیف های خوبی می دهند.

ویژگی های بیولوژیکی

 الیاف پشم سنگ خودشان استریل هستند و این عایق محیط مناسبی برای رشد آفت، قارچ، باکتری و حشرات موذی نمی باشد که در نتیجه ماده معدنی در برابر این انگل ها مصونیت دارد.

سازگاری با محیط زیست

بین انواع عایق های گوناگونی که تا به حال در جهان ساخته شده، پشم سنگ بی ضررترین آنهاست و با محیط زیست و تمام مصالحی که در ساختمان و صنایع به کار می روند سازگار می باشد و تماس آن با این مصالح مشکلی به وجود نمی آورد. علاوه بر این باعث از بین رفتن ترکیبات نرم کننده بکار رفته در روکش کابل های برق و لوله های PVC نمی گردد.

قابلیت رسانایی حرارتی

این قابلیت از مهمترین ویژگی هایی است که عایق های حرارتی دارند. در واقع هدف از عایق کاری نیز همین قابلیت و در نتیجه صرفه جویی در مصرف انرژی است. اگر شما لایه ای 5 سانتی متری از این عایق ایجاد کنید همچون یک دیوار آجری به ضخامت 1متر عمل می کند. در واقع عایق پشم سنگ کار دیوار های قطور ساختمان های قدیمی را انجام می دهد که باعث می شد این ساختمان ها در زمستان گرم و در تابستان خنک بمانند.

در واقع عایق حرارتی محیط گرم را گرم و محیط سرد را سرد نگه می دارد. هرچه قابلیت رسانایی حرارتی کمتر باشد، کیفیت عایق بهتر است. ضریب رسانایی حرارتی پشم سنگ کمتر از چهل هزارم وات بر متر درجه کلوین است که آن را در زمره عایق های بسیار خوب قرار می دهد.

محدوده دمای کارکرد

ایستایی موثر عایق های پشم سنگ در برابر دما در محدوده 250- تا 800+ درجه سانتی گراد می باشد. الیاف پشم سنگ در برابر شعله مستقیم آتش تا 4 ساعت مقاومت می کنند. همچنین نقطه ذوب این الیاف بیش از 1200 درجه سانتیگراد می باشد و توانایی کار مداوم در دامنه دمایی 150- تا 700+ درجه سانتیگراد را دارند.

نیروگاه ها، پالایشگاه های نفت و گاز، مجتمع های پتروشیمی، صنایع سیمان و صنایع سنگین بدون عایق کاری دقیق و اصولی تجهیزات و محیط کار خود قادر به فعالیت نیستند و عایق پشم سنگ به دلیل دارا بودن محدوده دمای کار بالا (700+ درجه سانتی گراد) به عنوان عایقی منحصر به فرد در صنایع فوق شناخته می شود.

ویژگی های دیگر

مواردی که در بالا ذکر شد تنها چند مورد از ویژگی های بسیار خوب عایق پشم سنگ می باشد. از جمله ویژگی های دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دفع آب
  • دوام
  • ویژگی های آکوستیکی
  • ضریب هدایت حرارتی بالا
  • عایق صوتی
  • سرطان زا نبودن
  • پشم سنگ باعث سوزش پوست یا آسیب به ریه نمی شود.

 

 

سوالات متداول

در صورتی که عایق پشم سنگ خیس شود چه اتفاقی می افتد؟

الیاف عایق پشم سنگ در برابر جذب رطوبت مقاومت می کنند، ولی در مقابل بخار آب خیر و نفوذ پذیر هستند. از آنجائی که ماهیت الیاف پشم سنگ، معدنی است حتی زمان هایی که عایق در آب غرق شود، تغییری در ماهیت الیاف ایجاد نخواهد شد.زمانی که به طور کامل خشک گردند (به سختی)، ویژگی های عملکردی اصلی خود را حفظ می کنند. یکی از کاربردهای عایق پشم سنگ، بستر کشت (بدون خاک) هیدرو پونیک است. از مزیت های این بستر نسبت به خاک، کاهش مصرف آب زراعی، به دلیل توانایی بالا در حفظ آب، مابین الیاف و جلوگیری از هدر رفت آب در بلند مدت می باشد.

پس از نصب پشم سنگ بعد از چه زمانی باید آن را تعویض کنیم؟

همان طور که در متن های بالا اشاره شد، ماهیت الیاف پشم سنگ معدنی است و طول الیاف بلند و دارای قابلیت انعطاف پذیری خوبی هستند. در هنگام تولید عایق ها، الیاف درهم تنیده، فرم دهی و دارای انسجام می شوند. محصولات پشم سنگ با الیاف بازالتیک، حتی پس از تبخیر رزین، شکل خود را حفظ کرده و خللی در کارائی آنها بوجود نمی آید. درصورت عدم دخالت عوامل خارجی و همچنین آسیب فیزیکی، استفاده از عایق پشم سنگ دارای طول عمری برابر عمر صنایع کاربری دارند.

آیا عایق پشم سنگ ضد حریق است؟

این مورد در متون بالا نیز اشاره شد. اگر آتش سوزی در ساختمان ها رخ دهد، می تواند عواقب بسیار جدی داشته باشد. عایق پشم سنگ در مجاورت حریق پایدار می ماند.

عایق پشم و سنگ از نظر بهداشت وایمنی به چه صورت است؟

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که پشم سنگ سرطان زا نمی باشد و هیچ خطری همچون صدمه رساندن بر ریه و حساسیت های پوستی به وجود نمی آورد. علوه بر این بر اثر آتش گرفتن از خود مواد سمی تولید نمی کند. طبق استاندارد های اروپا نفس کشیدن در محیطی که حاوی پنج میلی گرم بر متر مکعب پشم سنگ داشته باشد تا 8 ساعت هیچ مشکلی در سلامتی ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید