عایق پشم سنگ پتویی
5/5 - (12 امتیاز)

جهت مشاوره و خرید انواع عایق با کارشناسان ما تماس بگیرید.

09137641952

با توجه به خصوصیات ویژه پشم سنگ از جمله عایق حرارتی، قابلیت جذب صدا، ضد حریق بودن و تحمل دمای بالا در انواع مختلفی ارائه می شود. همچنین تمام محصولات پشم سنگ بر اساس گزارش آژانس بین المللی تحقیقات سرطان جز مواد غیر سرطان زا طبقه بندی می شوند. یکی از محصولات تولیدی پشم سنگ، عایق پشم سنگ پتویی می باشد. عایق پشم سنگ پتویی با اعمال روکش هایی به موارد زیر تقسیم می شود:

  • پشم سنگ پتویی با روکش توری گالوانیزه گرم یک طرفه
  • پشم سنگ پتویی با روکش توری گالوانیزه گرم دو طرفه
  • عایق پشم سنگ پتویی با روکش فویل آلومینیومی یک طرفه
  • پشم سنگ پتویی با روکش فویل آلومینیومی دو طرفه

 

عایق پشم سنگ پتویی

 

محصولات پتویی پشم سنگ دارای خاصیت عایق صدا و جذب صدای عالی هستند. مکانیزم جذب صدا، ساختار متخلخل پشم سنگ است، هنگامی که امواج صوتی عبور می کنند، اصطکاک با عمل مقاومت جریان ایجاد می شود، به طوری که بخشی از انرژی صوتی توسط فیبر جذب می شود و مانع از انتقال امواج صوتی می شود. همچنین برای تولید عایق پشم سنگ پتویی از سنگ بازالت مرغوب استفاده می شود که دمای تا 1000 درجه سانتی گراد را تحمل می کند، بنابراین عایق حرارتی بسیار خوبی می باشد .

از پشم سنگ پتویی در کجا می توان استفاده کرد ؟

عایق پشم سنگ پتویی با تغیراتی در دانسیته، ضخامت و ضریب انتقال حرارت و نوع روکش می تواند کاربردهای بسیار متنوعی داشته باشد. که در ذیل توضیح داده خواهد شد.

پشم سنگ پتویی در صنعت

مصرف عمده این محصول بیشتر در صنایع نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی، فولاد، صنعت سیمان و غیره می باشد. در این صنایع به عنوان عایق حرارتی برای مخازن، دیگ های بخار ، لوله هایی با قطر بیش از 12 اینچ، توربین ها، و به عنوان عایق آتش و عایق صوتی و لرزشی در کشتی ها و سکوهای نفت و گاز بسیار استفاده می شود. همچنین برای  دریچه و اتصالات لوله ها به دلیل اینکه پشم سنگ جاذب رطوبت است، از نشت مایع یا گاز جلوگیری می کند.

 

عایق پشم سنگ پتویی در صنعت

عایق پشم سنگ پتویی در ساختمان سازی

این نوع پشم سنگ کاربردهای متداولی به علت بهینه سازی مصرف انرژی، همچنین عایق صوت و خاصیت ضد اشتعال بودن در ساخت خانه، دفاتر کار و مجتمع های تجاری و تفریحی دارد که می تواند در کنار پشم سنگ تخته ای و یا حتی جایگزین آن استفاده شود. شامل عایق کاری دیوارهای حفره دار، دیوارهای داخلی و خارجی، سقف های تخت، زیر شیروانی، سیستم های گرمایشی و موتورخانه ها، لوله کشی و سیستم های تهویه، درب و غیره می باشد. همچنین پتوهای عایق روکش شده با آلومینیوم در پشت بام ها استفاده می شود.

کاربرد عایق پشم سنگ پتویی

 

از دیگر کاربردهای آن می توان به استفاده در وسایل نقلیه، تجهیزات خنک نگهدار، لوازم خانگی برای جذب ضربه و لرزش و کاهش صدا  اشاره کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید