عایق پشم سنگ چیست ؟

عایق پشم سنگ یک عایق معدنی است که از مواد معدنی سنگ بازالت که در طبیعت وجود دارد، تولید می شود. این سنگ جز سنگ های آتشفشانی است.  از انواع عایق میتوان به عایق های گرم و سرد اشاره کرد که عایق پشم سنگ از نوع عایق گرم است و شرکت فراز عایق زرین انواع عایق های پشم سنگ را تولید می کند. این عایق خواص آکوستیکی خیلی بالایی دارد. برای دریافت قیمت عایق پشم سنگ با مشاوران ما در ارتباط باشید.

عایق پشم سنگ یک عایق با ویژگی های زیاد است که توانسته از رقیبان خود همچون پشم شیشه و پشم سرباره بهتر باشد که نسبت به پشم سرباره طول عمر بیشتری دارد. علاوه بر این ضریب انتقال حرارت پشم سنگ پایین تر است. البته پشم سرباره از ضایعات کوره بلند ذوب آهن تولید می شود ولی برای عایق پشم سنگ به سنگ بازالت 100 درصد طبیعی نیاز است. پشم سنگ در مقایسه با پشم شیشه تفاوت های زیادی دارد و می توان گفت از همه نظر برتر است.

انواع عایق پشم سنگ

تولید پشم سنگ روشی پیشرفته با اصول ساده دارد بدین گونه که ابتدا سنگ بازالت در دمای 1450 درجه ذوب شده و به صورت سیلیکات مذاب تبدیل میشود. سپس مذاب حاصله با روش های خاص به الیاف ظریف به قطر 6 تا 8 میکرون تبدیل می شود. که این الیاف ها عایق پشم سنگ را تشکیل می دهند.

  • پشم سنگ رولی یا پشم سنگ لحافی یا پشم سنگ روکش دار
  • پشم سنگ تخته ای یا ورقه ای
  • پشم سنگ پتویی یا همان پشم سنگ توری دار
  • پشم سنگ لوله ای
  • پشم سنگ خام

شما عزیزان میتوانید برای خرید پشم سنگ تخته ای و همچنین خرید انواع عایق های پشم سنگ از فراز عایق زرین، با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

قیمت عایق پشم سنگ

قیمت عایق پشم سنگ با توجه به ویژگی هایی مانند قیمت روکش و الیاف پشم سنگ متغیر است. معمولا کارخانه های تولید کننده عایق پشم سنگ در ابتدای سال قیمت الیاف را اعلام کرده و تقریبا تا انتهای سال تغییر خاصی نمیکند اما قیمت روکش فویلدار یا کاغذی در طول سال ممکن است تغییر کند ولی در قیمت کل عایق پشم سنگ تغییر چندانی ندارد.

کارخانه های تولید کننده پشم سنگ بسیاری در کشور وجود دارند که تعدادی از آن ها پشم سنگ مرغوب تولید نمیکنند و این دلیل بر آن شده که مشتریان برای انتخاب پشم سنگ دچار مشکل شوند. برای خرید پشم سنگ مرغوب بهتر است از کارخانه های تولیدی انتخاب کنید که از نظر هزینه هم مقرون به صرفه نیز باشد.

کاربرد پشم سنگ

  • پشم سنگ در ماینر
  • پشم سنگ در استودیو
  • پشم سنگ کشاورزی
  • پشم سنگ در درب ضد سرقت و ضد حریق
  • پشم سنگ در کشت هیدروپونیک
  • پشم سنگ در کاشت گیاه
  • استفاده از عایق پشم سنگ در دیوارها و کف ساختمان
  • پشم سنگ در سقف های شیروانی منازل مسکونی و صنعتی

ضخامت پشم سنگ

پشم سنگ با ضخامت های 3 سانت الی 10 سانت تولید می شود ،برای عایق کاری حرارتی علاوه بر استفاده از ضخامت های بالا باید از دانسیته های بالای پشم سنگ نیز استفاده شود. اما برای عایق کاری صوتی ضخامت پشم سنگ تاثیر مستقیم در جذب و دفع صدا دارد و نیازی به دانسیته بالا پشم سنگ نیست . پس دریافتید که با توجه به نیاز خود از پشم سنگ با ضخامت و دانسیته استفاده کنید و همیشه ضخامت و دانسیته بالا نشان دهنده ی بهترین عایق پشم سنگ نیست.

مزایای پشم سنگ

  1. مقاومت بالا در مقابل آتش : پشم سنگ در مقابل آتش مقاوم است که یکی از مهم ترین ویژگی های پشم سنگ است. عایق پشم سنگ میتواند تا 850 درجه مقاومت کند پایه تشکیل دهنده عایق های پشم سنگ رشته فیبرهای سنگی است و نمیسوزد پس به همین علت است که میتواند این دما را بدون اینکه ذوب شود مقاومت کند پس بهترین ماده در مقابل آتش است.

    اگر تا به حال دقت کرده باشید، در میان سازه های فولادی از پشم سنگ استفاده می کنند. علت این می باشد که، فولاد ها در برابر آتش قدرت و استحکام خود را از دست می دهند و از این رو احتمال ریزش آن ها بسیار بالا خواهد بود، در نتیجه استفاده از این عایق به عنوان جلوگیری کننده در برابر ذوب شدن و تخریب بسیار موثر خواهد بود.

  2. ویژگی های بیولوژیکی : الیاف پشم سنگ ذاتا استریل هستند و به همین خاطر محیط مناسبی برای رشد آفت، قارچ، باکتری و حشرات موذی نیست.

  3. دوستدار محیط زیست : پشم سنگ بی ضرر ترین عایقی است که تا به حال تولید شده است.

  4. سازگار با سلامتی : پشم سنگ هنگام تماس با پوست آسب نمیزند و باعث سوزش و خارش نمیشود. همچنین زمانی که آتش گرفته باشد دود حاصل از آن ترکیبات سمی ندارد و با تایید وزرات بهداشت برای سلامت انسان مضر نیست.
  5. قابلیت رسانایی حرارتی : قابلیت رسانایی یکی از مهمترین ویژگی های عایق های حرارتی است. لایه ی عایق پشم سنگ به ضخامت 5 سانتی متر مثل عملکرد دیوار آجری به ضخامت 1متر است مثل دیوار های ضخیم خانه های قدیمی در زمستان گرم و در تابستان خنک است.
  6. سازگاری با محصول : عایق پشم سنگ دیگر مصالح ساختمانی تداخل ندارد و اثر مخربی روی دیگر محصولاتی ندارد.
  7. دفع آب : درست است که پشم سنگ رطوبت را جذب نمیکند ولی اگر برای عایق کاری لوله استفاده شود بهتر است با پوشش ضد رطوبت محافظت شود.
  8. دوام بالا : فوم های پلیمری دوام بالا ندارند ودر اثر گذر زمان کیفیت خود را از دست میدهند ولی پشم سنگ برخلاف آن ها عمر مفید بالایی دارد تقریبا همزمان با عمر ساختمان خواص خود را حفظ میکند.
  9. ویژگی های آکوستیکی : عایق پشم سنگ از دو طریق به کاهش صدا کمک می کند، با کاهش انتقال صدا در میان اجزا متشکله سازه و یا جذب صدا در سطح.
  10. بهینه سازی مصرف انرژی : استفاده از عایق کاری در ساختمان در مصرف انرژی تاثیر گذار است مثلا در مناطق سرد ساختمان را گرم نگه میدارد و مصرف انرژی را کاهش میدهد و در مناطق گرم ، مانع از ورود گرما میشود همچنین درمنطقه های گرم که تا 70درجه میرسد که در صورت عدم استفاده از عایق کاری اصولی، باعث انتقال هوای گرم به داخل ساختمان شده و کار تهویه را بسیار دشوار می کند.

خرید پشم سنگ

در بالا به قیمت عایق پشم سنگ اشاره کردیم همانطور که میدانید بهتر است پشم سنگ تولید شده با مواد اولیه با کیفیت و مرغوب تهیه کنید تا بتوانید به خوبی از خواص آن استفاده کنید.خرید پشم سنگ از تولید کننده پشم سنگ میتواند به شما این اطمینان خاطر را بدهد که خرید پشم سنگ ارزان و با کیفیت خواهید داشت شما میتوانید برای خرید پشم سنگ و دریافت لیست قیمت پشم سنگ با مشاوران ما در مجموعه فراز عایق در ارتباط باشید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به شرکت فراز عایق می باشد. - Enfold Theme by Kriesi